Saturday, January 21, 2012

12 Week 04 - 就是这样

你见 或者不见我/我就在那里/不悲不喜
你念 或者不念我/情就在那里/不来不去
你爱 或者不爱我/爱就在那里/不增不减
你跟 或者不跟我/我的手就在你手里/不舍不弃
来我的怀里/或者/让我住进你的心里/默然相爱/寂静欢喜
——《班扎古鲁白玛的沉默》(扎西拉姆·多多,2007)
I do my thing and you do your thing.
I am not in this world to live up to your expectations,
And you are not in this world to live up to mine.
You are you, and I am I, and if by chance we find each other, it's beautiful.
If not, it can't be helped.
—— Gestalt Prayer (Fritz Perls, 1969)
你不觉得,这样就好了吗?

3 comments:

Shin said...

这样很好,因为心情会很平静,所以很舒服。

lezheng said...

*hug*

Mia Lim said...

赞成:)