Sunday, May 8, 2011

11 Week 19 - 明天开学

哎呀我很紧张,又要开始疯狂的日子,我又没有真的休息到,因为假期的时间大部分用来写书和吃喝玩乐,没有一天好好静下来休息,买的书没看完,要读的课本才看了几页,我还没准备好出去接客,好像很赤裸的感觉,我不知道,我到底,能不能顺利过这个学期。

但是又很兴奋,因为终于可以出来接客,每个星期有case conference,大家是不是要像House的team那样子讨论cases?嗯,想象一下:
"It looks like major depression..."
"His depressive symptoms are mild and persist for more than 2 years, dysthymia fits better..."
"No, he experienced traumatic event, he got PTSD..."
"The event seems traumatic to you but him. He's currently attending drug abstinance program, his symptoms could be withdrawal effects..."
"How could sexual abuse never bother him? There must be something wrong, either with your clinical judgment or him..."
我看太多电视剧了,哈哈。

好,开学了。

3 comments:

bingwa said...

一晚多少钱?rf

yteng said...

他应该是卖艺不卖身~

lezheng said...

我很清白的