Thursday, February 26, 2009

09 Week 10 - A Shirt

我买衣服很拣择。
所以如果在外面看见喜欢的衣服,就表示真的喜欢那件衣服。
然而,也不是喜欢就一定要买。
经过橱窗看看,也就足够。
有时候看见有别人想要买,会有点紧张。
啊他想要穿这件衣呀。
但什么都不能做吧,自己又不是要买,紧张什么呀。
但买衣服的那个人看起来和衣服合衬吗?
因为衣服不是我的,所以也没有什么立场说三道四呀。
衣服有被人买走的自由。
只不过是被买走后,我知道要找到下一件看得上眼的不会简单就是了。

16 comments:

Anonymous said...

只要我有足够的钱我就会买
买了後就很少再买 rf

但很可惜的通常现在我看上的衣服都贵到一种程度 rf

Mia Lim said...

对啊
要找到喜欢的衣服真的不容易
更惨的是
如果买不起
会depress呐。。。

p/s:
这次的周记很短噢
该不会是纯粹想转换之前的话题
lol...

sunbliss said...

我不知道,我也会犹豫不决的想,我好像没有很喜欢那件衣服啊,到底应该买吗?

现在衣服被人买走了,我却有种奇怪的心情,好像那该是属于我的衣服啊,看见别人穿着的时候,会觉得很不舒服。可是如果叫我重新再选一次,我又未必真的要买那件衣服。啊,这是什么心态呢?

有时候我觉得机会就在犹豫不决中流失了,可是属于我的东西,不是该无论如何都属于我的吗?如果被别人买走了,是不是代表那并不是我能合衬的呢?

很多问号。

Anonymous said...

衣服=男人/女人

rf

Anonymous said...

有种想要又不要却不想要别人要了的感觉……
不过,真的,如果一开始就没有决定要的话,即使后来别人要了,我们也不能说什么。

要再遇见的话,或许,不容易。从你这篇文章,我也多于地看见了爱情……

短篇,可是真得让我想了好多好多……

Mia Lim said...

我觉得
人是因为很贪心才会酱吧

很多时候
因为拿不定主意
所以选择按兵不动
为自己保留“有选择”的余地
但是
当你发现别人的行动让你的choices/options变少的时候
你就会很躁急+不舒服

我想
至少有些时候
那不是因为你真的喜欢
而是不甘自己的选择变少了

lezheng said...

bingwa,我是那种就算够钱也不一定买的人,很麻烦吧?(别告诉我你联想到“女人如衣服”这类鬼话……haha)

mia,我不止depressed,头脑还会时常去想那件衣呢 haha (我觉得人看见衣服被买后的感觉很悲哀呢,不止是因为选择变少了,还可能有“突然发现自己原来是那么喜欢那件衣”的感觉呢)

sunbliss,没有人知道。但我觉得有很多事情是自己一手造成的。选择犹豫不决,放弃,也已经是一种选择了。

y-teng,为什么……为什么大家会看得出这个metaphor的?!一定是carry over effect的关系……

Anonymous said...

haha...what you all had said had all happened on me before (not the metaphor part but real clothes)...hehe...
but I am better, because I usually forget it very fast if I saw a shirt but I didn't buy it, I will forget it maybe in a month?? I dunno how long it will stay in my mind, but I know I will definitely forget it lor... :p
THat's why, buy it when you really like it...

lezheng said...

i guess this is mei san's comment. so the "buy" you use here means simply buy or "buy" or both?

this post has dual meaning, is a bit complicated but i like it because it's short and sweet :P

Anonymous said...

哎呀呀我真的是联想到鬼话去 rf

Anonymous said...

because i am ur sister.... i can know ur implicit thought.... ^_^

most of the comments are expressing thier thought... this is better than the previous one... ^_^ at least, we are disccusing and it helps self-understanding and self-exploring in terms of feeling, opinion and philosophy of life...

kp said...

mei san,你有多少件衣服? *rf*

lezheng said...

mei san是我朋友圈里面我认为最适合被封shopping queen的人

Mei San said...

like that also you know is me...
lazy to sign in mar..so just send lor...as i know you guys will know is me as well de lar..
wahaha...
to kp: I myself dunno how any shirts I have to..hehe..paiseh...
but defintely more that what you said you have on the other day lor...
ck, you are NOT simle at all...
as i was reading your blog, i really thought is real clothes only leh..who know, really got double meaning there...sweat...

forgot to say thank you ck for crowning me as the "shopping queen"..however, I think either you have too few friends or your friends didn't show their true faces...wahaha...among my frineds, I am considered as middle only...still trying to climb up to be the queen... :p

Anonymous said...

i found myself so.... erm, special... the colour i like are white, black and blue... but ho, most of my clothes are pink, red, and green... I never realised until my frens told me so...

i think, something tat we like might not appear in front of people... the guy/gal that u are together with might not ur dream guy/gal...

Some people like to wear plain color shirt [like my a go] might be preceived as someone boring or a thinker. However, he might be someone very brave and ahead in front of other... just he doesn't show in the colour of his shirt... my A go, is definitely not a boring people lo... he is the 冷面笑匠

meizi said...

haha this one funny....