Sunday, November 11, 2007

Week 46 - If You Think It's Easy, It's Easy!

It's just simple, it's all about your mind, like setting the difficulty level you'd prefer before the game, your mind decides your behaviour, and indirectly the result, your life.

I've experienced expsyted feeling for almost a whole day. I don't know why, it just happened. I had a really exciting day and I felt good for everything. Everything suddenly seemed easy and fine for me. Like I've drunk 100 cups of coffee (please refer to Futurama). Some difficulties were solved and my worries were cleaned.

When I think back now, the only conclusion is: mood matters! I did not become genius out of the sudden to solve my issues, it was just the mood made me energized to face and eventually fix the issues.

Yeah, so please always keep yourself happy. Perhaps it's part of positive psychology? Haha...

14 comments:

Anonymous said...

if u think u can, u can

but i think can't
==

有时还是不懂为什么会身不由己

lezheng said...

that's why you can't lor... go to take your blue pills

Anonymous said...

所以说上考场时,信心时非常重要的对吧?缺少信心,很多时候连简单的题目都会一时答不出来。。

可是。。心情却好像很难稳定下来。。

lezheng said...

yeah, it's essential to keep positive mood during exam as well, to stabilize mood... hmm it's another concern :P

Anonymous said...

besides mood, personal quality also important~


using safari cant type chinese~
any software to solve ?

lezheng said...

no idea, try update to leopard...

lezheng said...

Initially I was quite cheerful this evening, however what Kah Hwei and Lai Ying discussed at the bus stop made me thought of something that I have buried for few years... I couldn't listen more, thus walked to the main block with distracted feel. It's really miserable to realize that it's too hard for me to get over it. Hopefully someday I can truly say "I'm over you"!

lezheng said...

Kai Zhi、Pei Fan跟Mei Sun我要选谁?哈哈……我手指在她们之间晃动,谁知道她们通通叫我不要选她们!

“啊?你看你们都不要我,那我选其他人好了。”恰好Ray走了进来,我就说:“就Ray啦!”

“好心你能不能选除了男子以外的人?”Pei Fan说。

“你们女生都不要我了,我不就选男生咯!”我说。

“哎呀好啦好啦,我拜一拜三,你拜二拜五……”她们竟然自己在排时间表了!

“喂!你们这样排时间表,当我是鸭啊!”我叫道。然后随便指其中一个“我要你拜三拜五!”

那三个人立刻大笑。

Anonymous said...

我要你拜四拜六

RF

lezheng said...

看来大家都陆陆续续要放假了,而我还在忙着,而且就算放假也只不过两个星期而已!好像根本不够时间拿来玩。

但无论如何这一次我一定要出去玩,去哪里也好。kp建议开车旅行,也是个好主意。

Anonymous said...

开车去你家玩

sunbliss said...

你才有两个星期假期?十二月呢?

lezheng said...

瓦兄,也要等我放假才可。

sunbliss,就是十二月中至一月头的假期。

lezheng said...

一大清早的tutorial就在那里讨论sexual orientation相关的东西,原来性倾向竟然可以有40多种!坐我隔壁的海强不断在我耳边说服我思想上的同性恋是不能当作同性恋的,然后又问我难道我没有对过同性有过遐想咩这很正常的嘛……

噢。天啊我简直不知道如何回应,一方面Joel又在前面噼里啪啦地解释,他的声音又轻又快,我听都来不及了又怎样应付海强呢?

另外让我觉得distracted的就是我的content analysis竟然用完我的全部extra credits来补救!接下去的lab report还有final exam就要完全靠自己的实力了。我还继续烦着为什么每一次我的lab reports和assignments都拿不到高分,餐餐都要靠exams来救我的grade。我拿了Hui Yi的高分report看了又看,都没看出她的report有什么特别让她拿高分。她说下次让她看看我的report,也许会发现我有什么地方有弱点。

我很想做属于自己的research啊!下个sem如果lecturer允许还有凑够人……就玩一下吧。