Sunday, October 14, 2007

Week 42 - If I'd Never See You Again

Suddenly I have a thought, what if you don't know this is the last time we meet, but I do, what would I say to you?

"Good bye, take care," after taking a long time to think about it, seriously, I think this is the best. I'd not let you know it, everything, every detail seems totally nothing special... for the last time. And you'll not see me and hear me again.

This is the best ending I have ever thought. I'm not sure if you'll think of me for a moment (you know, sometimes when you are doing nothing, however I doubt the possibility), but surely I will.

When you realize it out of a sudden, I already disappear in your life. What I'm interested is, how long would you take to realize it?

9 comments:

-L- said...

wah so serious, true true, i gues won't be long la to notice you are gone, you got good friends and people knows you. more importantly what happens life after death?

lezheng said...

life after death... wow haven't thought about it deeply, if my soul exists i think it would be around somebody to figure what's his/her deepest darkest secret... haha kidding!

Anonymous said...

found ur own true friend test.
http://www.truefriendtest.com/friendtest/309896
its at ur week 18 blog. =p

lezheng said...

wow this is so kind of you! i'll post it up.

Anonymous said...

i was jus using google search engine, and it didnt not take more than 5 mins to find ur fren test. =)

lezheng said...

凌晨时我正甜睡中,仿佛听见“噗”地一声,立即醒来,听见外头父亲的声音叫着“着火了”,整个人立刻跳了起来,开了门见家人正走出来,我问怎么了,父亲说隔几间的屋子着火了。

一整排的屋子都停电了,靠着非常微弱的光线我见父亲和两个妹妹都赶紧到楼下了。我拿了钱包和电话后看见母亲和妹妹走出了阳台。我说还出去那里干什么,快点离开屋子!母亲和妹妹没理会我,在那里大叫“火灾”,又叫邻居的名字。我也出去跟着喊,转头看见着火的那间屋子,然后还有邻居和父亲在用水浇火……哦哦……(如果那火是走电引起的,那么他们这一浇就乃野了)

我们没多久就赶紧离开屋子,凌晨五点半大家都走了出来观火。还是第一次看这么多人穿着睡衣站街。大家都议论纷纷。非常八那种。很快火就被熄灭了。幸好没有蔓延到隔壁屋子。我打了一通电话去通知警察。

为什么要通知警察?因为这是蓄意纵火呀。邻居说他们听见有人吵,然后没多久那间屋子就着火了,烧起来的是屋子里面的摩多,肯定是有人放火那摩多才会着火的啦。然后听说屋里面的人知道了他们家着火也不敢出去,直到火被灭了才敢出来。都不知道在搞什么的!

整排的屋子都停电了,我要做assignment特地要把电脑搬去我阿姨家去做。还好下午的时候就有人来修理好了。现在那间屋子简直黑到完了。

Anonymous said...

还好发现的早,扑灭了火势。

我更好奇的是,你在搬电脑的过程里,有没有想要买laptop的冲动? =p

lezheng said...

我是在想如果我买了macbook就不用那么辛苦了。

lezheng said...

今天的content analysis oral defence有惊无险!Reyes一看我们就说哦原来是你们这个risk taking group,因为我们的research我们多次找他谈,他都已经认得我们了咯……我刚开始都几紧张下,但当Reyes开始抛出问题后就开始定下来了(最后到Shawn presented时他竟然以"blah blah blah……"作结尾!吓到我!大家都笑倒了),第一题就跟我们预想的一模一样,大家都有答案只是没有人主动回答。结果Stephani指定Lai Ying回答。问题一个接一个,越来越接近我们的题目核心——性。问得仔细点大家都笑了,你想一想我们这一个Oral Defence应该是很严肃的,已经因为他们要弄清楚我们如何define “前戏”啊“露体”啊“性活动”这一些那么棒的terms,变得都几轻松下了。我们从学术的角度来谈性……我从来没想过会是这个局面!

原本只预算30分钟的Oral Defense,我们搞了40分钟才完。这是一个很好的经验,除了性之外他们都很仔细解释我们的content analysis的弱点,让我们学到更仔细。